Tatry Słowackie. Zachwycają i przyciągają.

W niedziele świętowaliśmy moje trzydzieste urodziny. Chciałam je spędzić z rodziną, gdyż aktualnie to ona jest dla mnie najważniejsza. Z uwagi na dzieci musieliśmy tak zaplanować dzień, żeby przede wszystkim to one były zadowolone.

Tak więc postanowiliśmy wybrać się na Słowacje w stronę Tatralandii. Chłopcy kochają wodę, dlatego uznaliśmy, że to będzie najlepsza forma spędzenia tego czasu wspólnie.

Tatralandia dla dzieci.

Warta polecenia, jeśli ktoś nie był, a chciałby ze swoimi pociechami spędzić fajny czas. Tatralandia posiada baseny za zewnątrz jak i wewnątrz. Dużo atrakcji urozmaica czas dzieciom. Liczne zjeżdżalnie, male baseniki, statek piracki i wiele innych rzeczy zapewnia mile i ciekawie spędzanie czasu. Na terenie basenu znajduje się również plac zabaw oraz miejsce na przygotowanie posiłku dla dzieci i na karmienie. Jeśli chodzi o dzieci, które potrzebują wózka to ten aquapark nie oferuje ich na terenie obiektu, lecz nie ma problemu, żeby zabrać swój. Podsumowując fajne miejsce.

Jednak pogoda była wspaniała i żal było siedzieć na basenach, kiedy w oddali było widać piękne Tatry. Dlatego z uwagi, że raczej staramy się aktywnie spędzać czas z dzieciakami, to postanowiliśmy wyjść z basenów i ruszyliśmy w drogę. W planach było objechanie Tatr dookoła, co było skazane na udaną wycieczkę. Pogoda była idealna w góry, lepiej nie można było sobie jej wymarzyć na urodziny. Byłam zachwycona Tatrami Słowackimi, gdyż po trzech latach macierzyństwa i odpuszczenia na ten czas wychodzenia w góry, zdążyłam zapomnieć jak jest tam pięknie. Ale po kolei.

Wyruszając z Liptowski Mikułasza kierowaliśmy się trasą wzdłuż Tatr. I tak przejeżdżając przez malownicze miejscowości położone u stóp gór dotarliśmy do Štrbské Pleso. Wydaje mi się, że to najwyżej położona aglomeracja miejska w tamtejszych górach. Na pewno to jest must have na trasie. Miejsce zapiera wdech w piersiach przez bliskość wielkich pasm górskich. Stamtąd wiodą szlaki m.in. na Rysy , dlatego oblężenie turystów jest dość liczne.

Następnie odwiedziliśmy Stary Smokowiec,a na postój postanowiliśmy wybrać Tatrzańską Łomnice. Świetne miejsce do spaceru z dziećmi z uwagi, iż znajduję się tam ogromny park. Większość knajp stworzone jest z sentymentem do gór, co można zobaczyć w wystroju tj. czarno-białe zdjęcia ludzi, którzy wyglądali jakby spędzili całe swoje życie w górach, stare drewniane narty, buty narciarskie, łyżywy , czekany itd. Widać że mieszkańcy Łomnicy kochają Tatry, które ich otaczają i całe ich życie kręci się wokół nich. Aż miło przebywać z nimi i podziwiać ich sentyment i pasje, a przy okazji zjeść uwielbiany przeze mnie Słowacki przysmak- smażony ser z frytkami. Uwielbiam go. W Łomnicy Tatrzańskiej, jeśli macie troszkę większe dzieci niż my, powinniście na pewno przejechać się kolejką na Łomnicy szczyt. Widoki są przepiękne! Skąd wiem?Widziałam zdjęcia i sama na pewno wybiorę się tam z dziećmi jak będą trochę większe i dadzą rade wytrzymać ten przejazd kolejką.

I tak nasze drogi dotarły do Zakopanego, gdzie spędziliśmy również chwilę na placu zabaw, żeby przede wszystkim Tymek wyrzucił z siebie całą energie w bezpiecznym miejscu.

Wracając do Słowacji to podoba mi się bardziej niż Polska, zawsze się nią zachwycam. U nas jest tendencja stawiania wszędzie reklam, ogromnych tabloidów, które psują cały widok przyrody. Niestety budynki też stawiamy jeden koło drugiego i z pięknego parku robi się mała aglomeracja miejska. Nie wiem czemu, ale Słowacy inaczej umieją wyeksponować to co mają najlepsze. Cała ta trasa wzdłuż Tatr jest niesamowita. Ogromne pola rolnicze, lasy, polany i góry, praktycznie zero reklam i niepotrzebnie stawianych budynków tylko dla zysku. Nie raz to powtarzam, że powinniśmy się od nich uczyć przede wszystkim dbania o naturę. Nawet stawy i jeziora, które mijamy po drodze utrzymane są w czystości tak, aby zachwycały, a nie straszyły.

Przez miasteczka tatrzańskie, o których wspomniałam wyżej przejeżdża kolej, co ułatwia turystom, przemieszczanie się z jednego pięknego miejsca do drugiego. Trasa ta, też jest bardzo popularna dla kolarzy i miłośników motorów. Pewnie nie tylko ze względu na widoki, ale także na bardzo dobry stan dróg.

Na pewno warto odwiedzić te miejsca. Jeśli ktoś nie lubi lub nie czuje się na siłach, aby zdobywać szczyty, to dla samego spaceru z dziećmi lub bez i zdrowego samopoczucia.